عاشقونه
عاشقونه
امیدوارم در این سایت با هم لحظاتی خوش داشته باشیم

 

روش های پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی

 

 

عوامل ابتلا به بیماریهای قلبی اكثرا' قابل پیشگیری هستند، فقط لازم است از امروز تغییرات مفیدی در زندگی خود بدهید.

 كارشناس برنامه میانسالان مركز بهداشت خوزستان اظهار داشت: افزایش سن به ویژه سن بالای 50 سال، سابقه خانوادگی بیماری قلبی در نزدیكان شما، كم تحركی، وزن زیاد، مصرف سیگار، چربی خون بالا، فشارخون بالا و رژیم غذایی ناسالم(مصرف زیاد غذا، مصرف چربی ها، غذاهای پرنمك و عدم استفاده از میوه و سبزیجات) از جمله عواملی هستند كه انسان را مستعد بیماری های قلبی-عروقی می كند.

 

'صبیحه ضیاغم' افزود: سیگار نكشیدن عامل مهمی در به دست آوردن زندگی طولانی و همراه با سلامتی است.

وی تصریح كرد: كشیدن سیگار خصوصا' در سنین پائین به دلیل عوارض قلبی و یا ریوی ممكن است منجر به مرگ گردد.

 

ضیاغم ادامه داد: سیگار كشیدن به راحتی می تواند 10 سال از عمر شما بكاهد و خبر مسرت بخش اینكه در صورت ترك سیگار ، از لحظه شروع قطع سیگار ، می توانید از اثرات مفید آن بهرمند و خطر ابتلا به بیماری قلبی به دنبال ترك سیگار به مدت كمتر از یك سال به نصف می رسد.

 

كارشناس برنامه میانسالان مركز بهداشت خوزستان گفت: فعالیت فیزیكی منظم در افزایش طول عمر وهمچنین افزایش كیفیت زندگی كمك كننده است.

وی تاكید كرد: پیاده روی ساده ترین و باصرفه ترین ورزش است.

ضیاغم به تغذیه سالم و مناسب اشاره كرد و افزود: استفاده هرچه بیشتر از میوه و سبزیجات و محدود كردن چربی های مضر و كلسترول نیز می تواند موثر باشد.

كارشناس برنامه میانسالان مركز بهداشت خوزستان تصریح كرد: استفاده از تغذیه سالم و مناسب برای قلب به معنای تغییر كامل رژیم معمول غذایی نیست بلكه باید به گونه ای باشد كه روزانه بتوانید پنج تا 10 واحد وعده میوه و سبزیجات بخورید.

وی گفت: زیرا استفاده از میوه و سبزیجات نه تنها در پیشگیری از بیماری های قلبی مفیدند بلكه در پیشگیری از ابتلا به سرطان و سایر بیماری های مزمن بسیارموثرند.

 

ضیاغم اظهارداشت: به طور كلی از غذاهای كم چرب، كم نمك و آب پز استفاده كنید و از سرخ كردن غذا بپرهیزید.

كارشناس برنامه میانسالان مركز بهداشت خوزستان اضافه كرد: روغن های مایع مانند آفتاب گردان و روغن زیتون فاقد كلسترول می باشند و درصورتی كه این روغن ها تحت تاثیر حرارت زیاد قرار نگیرند برای مصرف مناسب هستند.

وی گفت: از غذاهای شور مانند ماهی دودی، آجیل شور ، چیپس، ترشی های شور پرهیز كنید و سر سفره به غذا، سالاد یا ماست، نمك اضافه نكنید.

 

ضیاغم ادامه داد: حفظ كردن وزن مناسب در صورتی كه اضافه وزن دارید می توانید در پیشگیری از بیماری های قلبی موثر واقع شود.

كارشناس برنامه میانسالان مركز بهداشت خوزستان اظهار داشت: : محدودیت و كاهش 20 درصد مصرف مواد غذایی نشاسته دار، شیرینی جات و چربی ها و جایگزینی آن با میوه و سبزی، آهسته غذا خوردن، محدود و حذف نمودن مواد پركالری مانند شكلات ها، شیرینی جات و اندازه گیری وزن به طور مرتب از روش های رسیدن به وزن مناسب است.

وی با تاكید بر اینكه به طور مرتب فشارخون و میزان چربی های خود را چك كنید خاطرنشان كرد: در صورت داشتن یكی از عوامل خطر ابتلا به بیماری قلبی، كنترل آن را با فواصل كمتری انجام دهید.

ضیاغم گفت: مقابله با فشارهای روحی و روانی، تكیه و امیدواری بر خداوند، داشتن دیدگاه مثبت و آمادگی برای تغییرات لازم در ابعاد مختلف زندگی از عوامل موثردر داشتن قلبی سالم است.

كارشناس برنامه میانسالات مركز بهداشت خوزستان افزود: همچنین بخشش خود و دیگران، امیدواری، شكیبایی و پذیرش اختلاف سلیقه و افكار دیگران باعث كاهش فشارهای روانی می شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ سه شنبه 2 ارديبهشت 1393برچسب:, توسط پویا رضائی